V sredo, 17. aprila 2025, se je na naši šoli OŠ dr. Antona Trstenjaka Negova, odvil poseben dogodek – bralni popoldan pod okriljem Noči knjige 2025, ki je bil namenjen spodbujanju bralne kulture, medgeneracijskega povezovanja in razvijanja vrednot, kot so prijateljstvo, pomoč in modrost. Prvošolci so medse povabili tretješolce in skupaj so preživeli čudovit, srčen popoldan ob knjigi, druženju in pomembnih pogovorih.
Tokratno branje je bilo še posebej pomenljivo. Spoznavali smo zgodbo mladega Nikolaja, fanta, ki se v svojem iskanju odgovorov na tri temeljna življenjska vprašanja poda na pot modrosti. Zgodba, ki jo je napisal Lev Tolstoj, in je bila za otroke seveda prilagojena, nas je vse globoko nagovorila.
Nikolaj se sprašuje:
- Kdo je najpomembnejši?
- Katero dejanje je pravo?
- Kdaj je pravi čas za neko dejanje?
Kljub pomoči prijateljev na svoja vprašanja ne najde zadovoljivih odgovorov. Zato se po nasvet odpravi k Levu, staremu in modremu želvaku, ki ga otroci hitro vzljubijo zaradi njegovega miru in preudarnosti. Lev Nikolaja ne poduči z neposrednimi odgovori, temveč mu pomaga, da nanje odgovori sam – s svojimi dejanji, skrbjo za druge in razumevanjem trenutka.
Otroci so zgodbo poslušali z iskrenim zanimanjem in se nato o njej tudi pogovarjali. Skupaj smo se vprašali, kdo je za nas najpomembnejši? Kaj pomeni biti v tistem trenutku ob nekom, ki nas potrebuje? Kaj pomeni, da je pravi čas za dejanje – zdaj?
V majhnih skupinah so prvošolci in tretješolci skupaj listali knjige, si brali na glas, se o vsebini pogovarjali in si izmenjali svoje misli. Presenetila nas je njihova zrelost, odprtost in empatija, ki so jo pokazali drug do drugega. Pogovarjali so se o tem, kako pomembno je biti ob nekom, ki potrebuje pomoč, kako je prav vsako dobro dejanje pomembno in kako je trenutek zdaj vedno najbolj dragocen.
Na koncu bralnega popoldneva smo skupaj povzeli nauk zgodbe:
- Najpomembnejša oseba je tista, ki je zdaj z nami.
- Najpomembnejše dejanje je tisto, s katerim pomagamo.
- Najpomembnejši trenutek pa je ta trenutek, ki ga živimo zdaj.
Bralni popoldan je bil nadvse prijetno doživetje, ki ni obogatilo le našega bralnega znanja, temveč tudi srce. Veseli smo, da smo lahko v tem dnevu povezali mlajše in starejše učence ter skupaj rastli ob zgodbi, ki nas uči, kako biti človek – za druge.
Naj takšni trenutki ostanejo z nami še dolgo, saj knjige – in skupni pogovori ob njih – puščajo sledi, ki jih nosimo s seboj vse življenje.
Zapisala učiteljica Mateja Vodenik Pangeršič, vodja projekta
v sodelovanju z učiteljicama: Melito Rader in Nino Kramberger