Šolski otroški parlament razpravlja na določeno temo v sodelovanju z ZPMS (Zveza prijateljev mladine Slovenije). V redni program ga vključujemo kot obliko vzgoje za demokracijo in je prostor za javno izražanje otroških mnenj in vprašanj, ki zadevajo odraščanje in vključevanje v življenjsko okolje.

Zasedanja potekajo v osnovnih šolah v razrednih skupnostih in na šolskem parlamentu. V vsaki šoli učenci zberejo delegacijo za občinski parlament. Na občinskem otroškem parlamentu pa zberejo delegacijo za regijski otroški parlament, kjer predstavniki zastopajo interese vrstnikov na državnem otroškem parlamentu, ki poteka v dvorani Državnega zbora v Sloveniji.

Šolski parlament na naši šoli sestavljajo učenci od 4. – 9. r. Namen šolskega otroškega parlamenta je, da učenci javno spregovorijo o svojih vprašanjih, ki so pomembna v okolju, kjer živijo, se šolajo, preživljajo prosti čas. Pri tem učenci pričakujejo pozornost in sodelovanje šole, lokalnih ter vladnih in nevladnih organizacij pri uresničevanju njihovih pobud. Vsako leto učenci na nacionalnem parlamentu izberejo temo za naslednje šolsko leto. Letošnja tema je  DUŠEVNO ZDRAVJE OTROK IN MLADOSTNIKOV.

Odnosi z vrstniki in medsebojna komunikacija gotovo lahko marsikaj preprečita, ponudita olajšanje in vsaj delno odpravo blažjih težav. Odpiranje pogovora o počutju in duševnih stiskah je dragoceno za vse. Pogovor je vedno del rešitve.

Otroci, ki so vključeni v Otroški parlament ali vanj vstopajo, mladi parlamentarci in parlamentarke, imajo gotovo tudi veliko dragocenih opažanj in zamisli, kako pomagati. Na občinskem otroškem parlamentu v OŠ Apače so otroci spregovorili o svojem pogledu na izbrano temo, izbrani pa so bili tudi delegate, ki bodo zastopali na regijskem otroškem parlamentu, ki bo v OŠ Gornja Radgona.

V ponedeljek 6.2.2023 smo se vsi učenci naše šole zbrali v telovadnici in si ogledali gledališko predstavo v izvedbi društva Za boljši svet na temo otroškega parlamenta »NI PANIKE, VSE SE DA REŠIT!« Zgodba je govorila o dveh prijateljih, ki skozi vrtec, osnovno in srednjo šolo spoznavata pomen prijateljstva in medsebojne pomoči, ter se soočata z različnimi problemi: s svojo samopodobo, učenja izražanja sebe, zaljubljenost, težave s starši, negativni vplivi sovrstnikov, vpliv medijev…

V ponedeljek, 20.2.2023 je na naši šoli potekal 33. šolski otroški parlament v telovadnici šole.

Učenci so se po razredih pogovarjali o vseh dejavnikih, ki vplivajo na naše duševno zdravje, komu se zaupati, kako si lahko sami pomagajo. Ugotovili so, da že majhne otroke pogosto kaj skrbi, jih je strah, predvsem pri starejših pa se poslabša še čas, ki ga namenijo spancu ter kakovostnemu preživljanju prostega časa. Otrokom in mladostnikom za vzdrževanje dobrega duševnega zdravja manjka predvsem gibanja na svežem zraku, dobrega spanca, pristnega stika s sočlovekom ter proste zabave, pri kateri nimamo zunanjih animatorjev ali ekranov. Vse to so za razvedritev ter potrditev svojih hipotez tudi preizkusili z različnimi igrami.

Na aktualno temo so se učenci po razrednih skupnostih pogovarjali, brali različno literaturo, izvajali delavnice, raziskovali, izmenjevali mnenja in oblikovali zaključke, iskali odgovore na vprašanja, kaj lahko sam/a storim, da se bom v šoli bolje počutil/a katere so predstavili na okrogli mizi v telovadnici šole. Devetošolki sta predstavili izvedeno anketo o duševnem zdravju, natančneje o dejavnikih, ki povzročajo največ stresa učencem.  Za konec so povzeli svoja spoznanja ter predloge za izboljšanje duševnega zdravja mladih tudi na plakatih ter v šolski avli razstavili svoje izdelke in predlagali učence, ki so se 1.3.2023 udeležili medobčinskega otroškega parlamenta v OŠ Apače.

Udeleženci medobčinskega otroškega parlamenta so bili: Žan Kramberger, Pia Bračič, Zoja Gradiščaj in Laura Šenekar, katera se bo udeležila tudi regijskega otroškega parlamenta. 

Ogled fotografij v galeriji.

 

 

Zapisala mentorica otroškega šolskega parlamenta Mateja Vodenik Pangeršič

 

 

 

 

 

(Skupno 57 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost